Forums  Gender Selection Gender Prediction Gender Disappointment Gender Odds

Littlemo's Girl Sway (UPDATE - ultrasound)

Joined 21-May-12

Gold

Gold Membership

14-Jul-12 12:49 pm

GIRL SWAY:

Our second attempt trying for a baby girl. Because of school we had to try a bit harder to get pregnant this time, and couldn’t sway with timing. Sway failed – baby boy expected 28th of July.

NAME

Littlemo

Gender Resulted

Baby Boy

Swaying Attempt - Natural, EGS (TBM, SU, GDC, MSU), High Tech (IUI, IUI/MS), details?

Natural

PH

CM Ph

4-4.5 before O.

DH Ph

8, last time I checked, I’m guessing it’s a bit lower now.

Douche type and when

7% vinegar douche with calcium before BD, 3 mL lime douche 5 min after BD, and lime douche tampon after 4 hours.

Replens and when

Yes, Replens the week leading up to O. pH stayed around 4 - 4.5.  Then RepHresh closer to O.

Big O

No!

MINERALS

Calcium

500 mg for 4 weeks, 1000 mg from AF to O

Magnesium

300 mg

Potassium

Low

Sodium

Low

DH minerals

Yes, same as me

DIET

Dietary Changes

IG Girl diet, Crystal Light Raspberry Ice, lots of milk and cranberry juice, no red meat, no tomatoes, no salt, no potatoes. Chicken, fish, rice and pasta for dinner. Baked my own bread without salt. Strawberry smoothies.

Did you continue diet after attempt/ how long?

Until BFP

Caffeine

No

DH caffeine

No

HORMONES

Drinks

No

Supplements

B6 to raise progesterone, stopped taking B6 because it messed with my cycle.

SUPPLEMENTS

Cranberry

400 mg 4 weeks, 1600 mg from AF to O, double the day I ovulated.

Acidophilus

No

Sudafed

Zyrtec to dry up EWCM the day before O, and the day of O.

Others

C-vit. 500 mg, Folate 0,4 mg

DH supps

Liquorice root 1800 mg from AF to O, double the day of O.

TIMING

BD cutoff (# of days)

No.

BD thru O

Yes.

O+12

No.

Frequent BD/how many days

Abstinence 7 days before OPK+, then frequent BD for 3 days until my temperature rose.

Charting O with Temp

http://www.fertilityfriend.com/home/39dcee

Charting O with OPK

Yes

Fertility monitor used/type

OPK strips and ClearBlue digital ovulation test

Suspected O date

29th of October

IONS

Oed in what moon phase

Last day of new moon (girl), Taurus (girl), biorhythm blue (boy)

Changed ions in other ways?

Hot baths, painting my nails, had just been on vacation in Spain (summer)

OTHER

How many kids do you have?

1

What gender(s)?

Boy

# of months TTC

2 months

Your Age

27

BD position

Shallow missionary

Jump and dump

No, hips propped, stayed in bed for minimum 30 minutes

EWCM present/how much?

Not at all

DH undies type

Boxer briefs

DH hot bath/shower

Yes, hot bath for us both before each attempt

OWT - anything under bed?

Wooden spoon, pink dress Heart

COMMENTS?

We started the diet in July, and have stayed on it since, but we took a break one week in September since I was going to Spain with some friends. However I tried to stay away from major no-no’s. We have both lost weight, however it was not possible to get my fiancée to gain weight on the diet.

Even though our attempt is not perfect I feel pretty good about it. If it’s a boy we will love him just as much, and right now I’m just excited that we will be experiencing the magic of becoming parents one more time.

UPDATE: Just got back from ultrasound and we are expecting another baby boy. Can’t wait to meet him. I was prepared because it looked like a boy on my early ultrasound. We are going to Cyprus in two years time to try PGD, so I’m not giving up my girl dream yet.

Baby Boy 2009     |     Baby Girl  2013 ?

Joined 6-Jul-12

Top Poster
17-Jul-12 1:47 pm
I would have DH switch to boxer briefs or regular briefs. For douching, I think Tamara said homemade vinegar/calcium is best as long as it doesn't raise your PH so you could always try it ahead of time and see if it works for you. The calcium binds to the sperm to help keep PH low though your tract on their way to the egg.

Baby Bear Boy 2002 Baby Bear Boy 2007 Heartbroken 2007 Heartbroken 2012 Heartbroken 2013 and FINALLY a due August 11th, 2014!

Joined 21-May-12

Gold

Gold Membership

17-Jul-12 1:53 pm

Thank you so much! Do you know how to make calcium/vinegear douche? I couldn't find anything about calcium, but maybe I've overseen it...

Joined 21-May-12

Gold

Gold Membership

17-Jul-12 1:54 pm

Also I'm a bit afraid that the douche will kill all the sperm. Do you know how acid it should be?

Joined 6-Jul-12

Top Poster
17-Jul-12 3:39 pm
Oops, I responded a long time ago but it didn't show up for some reason. Click on FAQ under Gender Swaying and then click on the E-Book and find the information on the vinegar/calcium douche, and it will give instructions on how to make it properly. It shouldn't be too acidic if you make it right. It can raise the PH in some women, but that's why I would suggest trying it out first during these next 7 weeks and see how it reacts to you. If it works well for you, then Tamara said it's the best one to use.

Baby Bear Boy 2002 Baby Bear Boy 2007 Heartbroken 2007 Heartbroken 2012 Heartbroken 2013 and FINALLY a due August 11th, 2014!

Joined 21-May-12

Gold

Gold Membership

18-Jul-12 2:37 am

Okay! Thank you! Iwill check out FAQ! Happy

Joined 24-Jul-12

24-Jul-12 1:37 pm

Gjett om jeg er glad for å se deg her! MASSE lykke til, jeg gleder meg veldig til å følge deg her inne om det er greit :)

Joined 21-May-12

Gold

Gold Membership

25-Jul-12 11:41 am

Hei!

Så koselig å se deg her! Har valgt et navn som ikke så lett kan søkes opp, men likevel er gjenkjenbart. Det er godt å finne et forum hvor man kan være åpen med følelsene sine.

Og vi skal i alle fall gi det et forsøk! ;) Også håper jeg at du holder på hemmeligheten vår. Det er ikke noe jeg har lyst til å gå så offentlig ut med. Litt med tanke på valg av yrke for fremtiden også. Dette er meg - privat!

Hvordan havnet du her? Skal dere prøve på en til?

God klem fra meg

Joined 21-May-12

Gold

Gold Membership

28-Jul-12 7:07 am

Updated our plan! Pray

Joined 24-Jul-12

6-Aug-12 12:49 pm

Ja, det er veldig fint å kunne snakke åpent om dette! Hadde egentlig tenkt å sende PM, men det får jeg ikke gjort som gratismedlem :p

Dette er selvfølgelig ikke noe jeg hyler ut med til noen andre. Synes bare det var veldig koselig å se deg her inne, trodde ikke du helt hadde trua på sånt nemlig :) Men som du sier, det er iallfall verdt et forsøk!

Jeg har hengt her inne en stund, først registrert meg nå - men det er morsomt å drømme. Jeg begynte å søke etter muligheten for en jente etter to gutter og havnet etterhvert her. Veldig spennende lesning! Det blir nok en stund til vi prøver på en til, men enn så lenge så drømmer jeg meg bort her og lærer og leser så mye jeg kan. Og nå kan jeg jo heie på deg også! Dette blir veldig spennende, og så er det fint for meg at du gjør dette først så du kan oversette alt mulig rart for meg når det er min tur igjen, haha.

Masse lykke til, jeg heier på dere! (Og så får jeg prøve å holde meg til engelsk heretter, det tar bare liiitt lengre tid :p)

Joined 21-May-12

Gold

Gold Membership

7-Aug-12 3:02 pm
Spennende at du har vært her ei stund. Jeg søkte litt på ulike kjærringråd, og lette litt grundigere i medisinske databaser for å se om det hadde vært noe forskning på dette området. Det har ikke vært så mye, men noen av sway-faktorene har vist seg å kunne øke sjansene. Det vil jo alltid være en mulighet for at man får motsatt kjønn av hva man prøver på, så man må jo ikke prøve dersom man ikke vil ha et barn til. Men jeg har troen på at det kan øke sjansene, ja. Jeg har bare ikke orket å snakke så åpent om det på andre forum fordi jeg føler man lett blir hakket på når man snakker om dette. Jeg skjønner det jo, for det er litt "galskap", men jeg synes det er verdt et forsøk. I og med at det kan se ut til at man kan øke sjansene opp mot 80% her inne på forumet. Derfor prøver jeg også alt jeg kan få til, for jeg vet jo ikke hva som funker. Synes godt du kan være her inne, jeg. Og hyggelig å snakke på norsk, engelsk er så klønete! Hehe...

Joined 24-Jul-12

16-Aug-12 2:41 pm

Jeg synes det er utrolig spennende at du som skal bli det du skal bli tenker at det er noe i dette. For som du sier; mange mener det er galskap. Men jeg fortalte om disse teoriene til ei venninne, og hun var helt enig, og tenkte at det er egentlig ganske logisk. Men kanskje litt sprøtt også ja! Likevel,blir det en neste gang vil jeg selvfølgelig gjøre alt jeg kan for å påvirke ting.

Og så synes jeg det er veeeeldig fint at du er gjennom dette først,for jeg vet jo ikke om  NOEN andre som har vært borti dette!

Joined 21-May-12

Gold

Gold Membership

17-Aug-12 10:11 am
Det vet ikke jeg heller, men det er jo mange her. Hadde vært fint om det fantes et slikt forum i Norge også. Tror godt det kunne vært marked for det.

Joined 21-May-12

Gold

Gold Membership

19-Aug-12 3:49 am

Updated our swaying plan. Our first attempt this month! Can't wait! Pray

Joined 24-Aug-12

24-Aug-12 12:59 pm
Looks like a good sway! I hope it works and you get a BFP test quickly! I am just a little ahead of you!

Heartbroken 1/08  Heartbroken 8/08 Heartbroken 10/08 Heartbroken 2/09  Baby Bear Boy '10  Baby Bear Boy '11  Heartbroken9/12  Heartbroken 10/12 Pray Baby Bear Girl someday

Page: of 2